Współczesne kampanie reklamowe znacznie wykraczają poza normy promocyjne stosowane na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Dziś nie zawsze ważny jest koszt przeprowadzenia całej kampanii reklamowej, chociaż bez zaangażowania odpowiednich funduszy trudno jest przeprowadzić profesjonalną promocję. Na pierwszy plan wysuwa się dziś na pewno wyjątkowo duża kreatywność prowadzonych działań, a na szczególną uwagę zasługuje przede wszystkim wyprzedzenie chociaż o mały krok konkurencji w zdobyciu sympatii potencjalnych klientów.
Koszt działań promocyjnych
Jak wspomniano na wstępie, każda kampania reklamowa wiąże się zawsze z potrzebą zainwestowania w nią odpowiednio wysokich środków finansowych. W zależności od wielkości formy, wielkości jej oferty oraz zakresu prowadzonych działań marketingowych, koszt promocji będzie zawsze odpowiednio zróżnicowany. W przypadku wielkiej korporacji oferującej produkty na terenie całego kraju, a nawet poza jego granice, koszt będzie zwykle oscylował w granicach kilkudziesięciu, a nawet kilkuset tysięcy złotych. Niekiedy nawet te bardzo wygórowane kwoty mogą okazać się zbyt małe.
W przypadku mniejszych firm, takich jak osiedlowe sklepy, salony fryzjerskie, warsztaty naprawcze a nawet myjnie samochodowe, koszt prowadzonych działań promocyjnych jest zwykle bardzo niewielki w porównaniu z kampaniami wielkich korporacji.
Budżet konieczny do przeprowadzenia tych przedsięwzięć jest uzależniony od rodzaju wykorzystanych narzędzi i metod marketingowych. W pierwszym przypadku największe sumy pieniędzy wydatkowane są na wielkie kampanie reklamowe prowadzone w środkach masowego przekazu, zaś w przypadku małych firm taki sam skutek przyniosą Słodycze reklamowe, którymi częstowani są klienci, a także inne gadżety reklamowe.
Skuteczność gadżetów reklamowych
Wyżej wspomniano, że wśród narzędzi marketingowych dużą skutecznością cieszą się popularne słodycze reklamowe. Aby jednak stanowiły one wartość w całej kampanii reklamowej, muszą spełniać określone zasady. Najważniejszą z nich jest odpowiednie opakowanie. Wszystkie słodycze reklamowe powinny być zapakowane w personalizowane papierki z nadrukowaną nazwą firmy, jej znakiem graficznym a także z innymi elementami graficznymi charakterystycznymi dla danej firmy.