Emisja różnego rodzaju gadżetów reklamowych nadających się do powszechnego użycia zyskuje w Polsce na popularności. Reklamodawcy uważają tę formę marketingu za jedną z najskuteczniejszych. Jest to spowodowane faktem, iż gadżet taki, będący przedmiotem praktycznym, jest przez właściciela regularnie używany. Jeśli umieszczona jest na nim reklama konkretnej marki, przedmiot ten pomaga w jej promocji. Przedmiotami, o których mowa, z całą pewnością nadającymi się do powszechnego użytku, są parasole. Należą one do najpopularniejszych gadżetów reklamowych.
Jaką drogę pokonują parasole reklamowe od momentu wyprodukowania do wejścia w ich posiadanie przez potencjalnych klientów? Przede wszystkim muszą być odpowiednio rozdystrybuowane. Dystrybucja może się odbywać na kilka sposobów. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest rozdawanie ich przy okazji różnego rodzaju imprez. Można także parasole reklamowe sprzedawać. Sprzedaż może się odbywać w specjalnych punktach, przygotowanych przez firmę reklamującą się w ten sposób, lub też po prostu w sklepach.
Gdy parasol taki trafi do rąk klienta, ma do spełnienia ważne „zadanie”. Reklama na nim umieszczona powinna zostać w sposób wyraźny zauważona przez właściciela, który jest potencjalnym nabywcą usług reklamującej się firmy. Ponieważ, jak wspomniano, parasole są przedmiotami powszechnego użytku, istnieje ogromna szansa, granicząca z pewnością, że właściciel zainteresuje się firmą reklamującą się na jego parasolu i zechce skorzystać z jej usług. Podobnie jego rodzina i znajomi – każdy kto dostrzeże reklamę umieszczoną na nadruku parasola, w pewnym momencie zainteresuje się firmą reklamodawcy.
Parasole reklamowe, jak wszystkie parasole, służą przede wszystkim w trakcie sezonu jesienno-zimowego, a także wiosną. Są to okresy, w których pada najwięcej, a więc parasolki przydają się najbardziej. Emisja tychże gadżetów w tych właśnie okresach jest zawsze bardzo skutecznym działaniem marketingowym. Parasole bowiem, jak mało które gadżety, nadają się do powszechnego użytku, a więc realizowana jest za ich pośrednictwem kampania reklamowa o masowym zasięgu.