Współcześni producenci samochodów są zmuszeni prowadzić coraz intensywniejsze działania o charakterze marketingowym. Wynika to z faktu silnej konkurencji, która obowiązuje w branży. Oczywiście nie jest to jedyna branża, gdzie konkurencja stale rośnie, ale z całą pewnością producenci samochodów doświadczają owej konkurencji wyjątkowo mocno. Wynika to także z coraz większych oczekiwań ze strony klientów, jeśli chodzi o jakość produkowanych samochodów. Możliwości technologiczne są w dzisiejszych czasach bardzo zaawansowane, stąd też oczekiwania te są uzasadnione. Aby zaprezentować własną markę i przedstawić swoją ofertę jako wyjątkowo atrakcyjną, producenci samochodów mogą m. in. rozdawać gadżety reklamowe.
Wśród samych gadżetów wielką popularnością cieszą się krówki z logo firmowym. Producenci samochodów nie są jedynymi firmami, które powszechnie korzystają z popularności i sympatii, jaką owe krówki cieszą się wśród ludzi. Popularność ta wynika oczywiście z dobrego smaku.
W jaki sposób owe krówki z logo mogą być rozdawane? Przede wszystkim odbywa się to w salonie danego producenta. Salony takie odwiedza często dużo ludzi, chętnych na zakup samochodu, stąd też upominki wręczane takim osobom to bardzo dobry pomysł na to, jak wyróżnić się spośród konkurencji. Osoby otrzymujące podarunek, o którym mowa, częściej będą salon danej firmy odwiedzać w razie poszukiwania nowego samochodu, będą także polecać firmę znajomym i rodzinie. Choć oczywiście upominki, same w sobie, nie są powodem, dla którego ktokolwiek zdecyduje się zakupić samochód, ale mogą spowodować, że odbiorca upominku zacznie się danym producentem interesować, co już jest sukcesem.
Krówki z logo można też rozdawać w innych miejscach, przede wszystkim takich, które są ruchliwe i uczęszczane przez duże grupy ludzi. Mogą to być centra miast, skrzyżowania, okolice dworców, itp. Mogą to także być centra handlowe czy parki, a także liczne imprezy plenerowe, których sponsorami lub organizatorami są właśnie producenci samochodów.